2025 LGS KAPSAMINDAKİ MERKEZÎ SINAV İÇİN BAŞVURU BAŞLADI

2025 LGS KAPSAMINDAKİ MERKEZÎ SINAV İÇİN BAŞVURU BAŞLADI

07.04.2025 69

Başvurularınızı bugün itibariyle aşağıdaki açıklamalar doğrultusunda yapabilirsiniz. Okul onayları için ise 7 Nisan 2025 tarihinden itibaren velilerimizin okula gelerek onay işlemlerini tamamlamaları gerekmektedir.

 

2025 YILI MERKEZÎ SINAV SIKÇA SORULAN SORULAR

 

1-Sınav başvurusu nereden yapılacaktır, başvuru ücretli midir?

 

Merkezî Sınav başvuruları; isteğe bağlı olup sınava katılmak isteyen öğrenciler, başvurularını 02‐16 Nisan 2025 tarihleri arasında elektronik ortamda https://eokul.meb.gov.tr/ ya da https://eokul.meb.gov.tr/SinavIslemleri/BasvuruIslemleri/MYS/SNV00016.ASPX adresinden yapacaklardır. Başvuru yapan öğrencilerimiz, veli tarafından imzalanan ve okul müdürlüğünce onaylanan başvuru nüshasının bir örneğini saklamak zorundadır. Başvuru için öğrencilerden herhangi bir ücret talep edilmeyecektir. 

 

2-Sınava tüm öğrencilerin katılma zorunluluğu var mıdır? 

 

Hayır, sınav isteğe bağlı olup öğrencilerin sınava katılma zorunluluğu bulunmamaktadır. 

 

3-Sınavsız öğrenci alan okul tercih edeceğim, sınava girmeli miyim?

 

Hayır, sınavsız öğrenci alan okulları tercih edecek öğrencilerin bu sınava girmeleri zorunlu değildir. 

 

4-Sınav yerimi nasıl öğreneceğim?

 

Öğrencinin sınav giriş yeri, salonu, sıra numarası, alacağı sınav tedbir hizmeti gibi bilgiler 04 Haziran 2025 tarihinde elektronik ortamda ilan edilecektir. 

 

5-Sınav giriş belgesi nereden alınacaktır? 

 

Fotoğraflı Sınav Giriş Belgesi 04 Haziran 2025 tarihinden itibaren elektronik ortamda okul müdürlükleri tarafından alınacak, mühürlenerek onaylandıktan sonra öğrenciye teslim edilecektir. 

 

6-Sınava girerken öğrencilerden istenecek belgeler nelerdir?

 

Öğrenciler sınava gelirken yanlarında fotoğraflı, onaylı sınav giriş belgesi, geçerli kimlik belgesi (geçerlilik süresi dolmamış T.C. kimlik numaralı nüfus cüzdanı, T.C. kimlik kartı, pasaport, KKTC vatandaşları için fotoğraflı ve kimlik numaralı KKTC kimlik kartı, yabancı uyruklu öğrenciler için geçerliliği devam eden ve ülkeye giriş çıkış amacıyla yetkili makamlarca verilen izin süresi (vize) dolmamış pasaport, Türk vatandaşlığından izinle ayrılanlar ile bunların kanuni mirasçılarına ait mavi kart) ile en az iki adet koyu siyah ve yumuşak kurşun kalem, kalemtıraş ve leke bırakmayan yumuşak silgi bulunduracaktır. Öğrenciler, nüfus müdürlükleri tarafından verilen fotoğraflı, barkodlu‐karekodlu geçici kimlik belgesi ile sınava alınabileceklerdir. 

 

7-Sınav sonuçları ne zaman ve nereden ilan edilecektir? 

 

Merkezî Sınav sonuçları 11 Temmuz 2025 tarihinde https://www.meb.gov.tr internet adresinden ilan edilecektir. Öğrencilere sınav sonuç belgesi posta yoluyla gönderilmeyecektir. 

 

8-Tercih ve yerleştirme işlemleri hangi tarihlerde yapılacaktır? 

 

Tercih işlemleri 14‐24 Temmuz 2025 tarihleri arasında yapılacaktır. Yerleştirme sonuçları ve boş kontenjanlar 4 Ağustos 2025’te ilan edilecektir. Yerleştirmeye esas 1 ve 2. nakil tercih başvuruları ve sonuçları 4‐14 Ağustos 2025 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir.